Detta händer...

Idag har jag inte gjort mycket alls. Jag har varit trött, vilket förhoppningsvis betyder att jag är riktigt pigg imorgon. Den är "varannan-dag"-grejen med kroppen har inte riktigt svikit hittills och det hade verkligen passat bra att vara pigg imorgon. Sista barnmorske(BM)besöket innan beräknad födsel (BF) och sedan en lunch med andra (blivande) junimammor.
Imorgon kommer uppdatering från BM-besöket. Vi får se om magen har växt något sedan förra veckan annars får vi göra ett extra tillväxtultraljud för att se hur den lille har det där inne.

För övrigt har det slagit mig typ NU att lilla skrutten i magen verkligen kan bestämma sig för att levereras NÄR SOM HELST nu. I natt, i helgen, nästa veckan, veckan efter det.. Ja, vi har ingen som helst aning! Ni kan ju bara tänka er hur spännande det är egentligen!




En liten, liten notis bara... Det är lustigt när man kommer in i den här gravid-världen för det finns så mycket man lär sig som man inte hade någon aning om. Jag ska försöka utveckla det mer en annan gång men som exempel ger jag er det här:
Alla dessa förkortningar
BM - barnmorska
BF - beräknad födsel/förlossning
UL - ultraljud
RUL - rutinultraljud (som görs vid 18-20 veckor)
TUL - tillväxtultraljud (som exempelvis görs om knodden på någotvis avviker från sin kurva)
VUL - vaginalt ultraljud (som görs alldeles i början av graviditeten vid "behov")

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Det är så spännande att följa er resa tycker jag! Och förhoppningsvis lära sig ngt när det blir dags för moi :-)

2012-06-18 @ 21:42:25
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Jilina

ujuj vilken mage :D

2012-06-24 @ 14:26:18
URL: http://www.jilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0