BM-besök vecka 40

Igår hade jag väldigt mycket för mig och låg med förvärkar hela kvällen efter att jag kom hem. Det blev alltså ingen uppdatering.

Jag var som sagt hos barnmorskan. Sista besöket innan beräknat. Alla värden var bra, bebisen verkar ha det bra i magen och magen hade växt och var nu tillbaka på "sin" kurva. Barnmorskan sa med en gång att "nu ser man på dig att det är nära". Jaså? Tänkte jag och såg säkert ut som ett stort frågetecken... "Det syns i ansiktet". Senare frågade jag min mammagrupp om detta, om de har hört att man kan se på ansiktet att det är nära, och en tjej sa ja... Skumt! Hon hade fått sin lilla son ett par dagar efter att barnmorskan sagt detta till henne. Men jag tänker såhär; även om det är så, att man kan se det på mig, så kommer det intr dröja länge hur som helst. Det är ju max tre veckor kvar innan bebisen kommer. Vi får se, helt enkelt. Det är hur som helst väldigt spännande just nu även fast jag inte tänker varje dag att det kan vara på g. Rent teoretiskt så kan det ju vara det, på g precis när som helst. Men i mitt huvud skjuts den där tanken hela tiden en vecka fram. "Om en vecka kan det hända när som helst".

Igår satt min junigrupp i 5 timmar och pratade och gosade med bebis. Jag är så glad att jag har dem! Nu har hälften av oss fått. 4 bebisar av 8 har kommit. Jag är ganska säker på att två till kommer i den här veckan då de har gått över över två veckor. Vilka kämpar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0